ACSI FreeLife

Menu

Leeftest: Tabbert Booster 540 E 2,3

Tabbert breidt zijn collectie voor 2020 uit met een nieuw model, de Booster. Aan de buitenkant is het verschil met de andere Tabbert-modellen meteen duidelijk. Waarmee onderscheidt de Booster zich nog meer? Redacteur Sander vindt het uit in deze leeftest en de testvideo die je hieronder kan bekijken.

Auteur
Sander Cox
Datum
ReactiesReageer
Tabbert Booster 540 E 2,3

Signalement

Merk
Tabbert
Model
Booster 540 E 2,3
Testjaar
2019
Gewicht
Leeggewicht 1.380 kg, rijklaar gewicht 1.450 kg, max. toelaatbaar totaalgewicht 1.700/1.800 kg, max. toelaatbaar totaalgewicht na opwaardering 2.000 kg, laadvermogen 250/350 kg
Basisprijs
€ 24.990

Na de vertrouwde familieleden als de Da Vinci en Vivaldi is er in het Tabbert-aanbod dus een nieuwe telg bijgekomen. De Booster is verkrijgbaar in drie indelingen, variërend van 699 tot 785 centimeter lang. In tegenstelling tot zijn familieleden is de nieuwkomer speciaal gemaakt voor de Nederlandse markt. Met dit 2020-model wil Tabbert zich nadrukkelijker mengen in het middensegment.

Gewicht Tabbert Booster 540 E 2,3

Als je kijkt naar de prijs is de 540 E 2,3 – de grootste Booster van het trio – daaringeslaagd. De bijna acht meter lange 540 E met een leeggewicht van 1.380 kilogram en een maximaal toelaatbaar gewicht van 1.700 of 1.800 kilogram is verkrijgbaar vanaf € 24.990. Voor deze caravantest spannen we er een Volkswagen Tiguan voor.

Exterieur

Tabbert heeft voor dit model de herkenbare kleur rood uit het logo weggelaten. De zwart-grijze kleurpatronen aan de zijkant geven de Booster een fris en stoer aanzien. Deze uitstraling wordt versterkt door de gladde beplating, disselafdekking en lichtmetalen wielen. De kenners herkennen hierin het vaste lijnenpatroon van Tabbert. Zoals we gewend zijn van het Duitse caravanmerk is de disselbak geïntegreerd in de vorm van het model en zit de hendel van de disselbak verstopt onder het Tabbert-logo. In sommige caravans hou je naast twee gasflessen nauwelijks ruimte over in de disselbak. Bij de Booster is dat niet het geval, want de disselbak is bijna even breed als de caravan zelf (232 centimeter).

Zithoek

Eens kijken hoe de Booster van binnen bevalt. Welke caravan ik ook binnenstap, mijn ogen gaan als vanzelf als eerste naar de zithoek. Dat is in deze Tabbert niet anders. Ik plof comfortabel neer op de stevige kussens, zonder al te ver te hoeven bukken en tegen het tafelblad aan te stoten. Wat ik zeker net zo aangenaam vind: … Het antwoord lees je in het hele artikel in ACSI FreeLife 7-2019 die je hieronder kan bestellen.

Bestel magazine