ACSI FreeLife

Menu

Proftest: Eura Mobil Integra Line 695 QB

In 2016 was de Eura Mobil Integra Line 695 QB nog een prototype. Twee jaar later is deze camper doorontwikkeld tot volwaardig model. Wat heeft Eura Mobil geleerd van het proefmodel? ACSI FreeLife test het uit.

Auteur
Sander Cox
Datum
ReactiesReageer
Eura Mobil Integra Line 695 QB
Eura Mobil Integra Line 695 QB_interieur

Signalement

Merk
Eura Mobil
Model
Integra Line 695 QB
Onderstel
Fiat Ducato 2,3 MultiJet met origineel verlaagd chassis
Testjaar
2019
Gewicht
Maximaal toelaatbaar gewicht 3.500 kg, rijklaar gewicht 3.030 kg
Basisprijs
€ 97.950

De tijd gaat snel. In 2016 was de toen gloednieuwe Eura Mobil Integra Line 695 QB nog een prototype met een paar kinderziektes. Het laadvermogen van de uitvoering van 3,5 ton was nog niet wat het wezen moest. Twee jaar en vier maanden later gaan we op pad met de laatste en vernieuwde uitvoering van de Eura Mobil Integra Line 695 QB.

Verbeterd

De toiletruimte – en vooral de ruimte voor de wc – was te krap. De kast voor de gasflessen stak uit in de garage en door de smalle deur was het moeilijk de gasflessen in en uit te laden. De ruimte onder de motorkap was zo klein dat de oliepeilstok en de houder voor de koelvloeistof erg slecht bereikbaar waren. Daarmee bood de verder geslaagde Eura Mobil Integra Line nog genoeg ruimte voor verbeteringen.

Interieur

Als je de Integra Line 695 QB door de toegangsdeur binnentreedt, sta je in een huiselijk en gezellig ingericht interieur met meubels in een lichte houttint en met goed bijpassende bekleding. In vergelijking met de testcamper van 2016 heeft Eura Mobil op het gebied van interieur een paar details veranderd.

De zijwand tussen de keuken en de douche is bijvoorbeeld niet meer met een houten plaat afgewerkt, maar deze is wit gehouden en makkelijker schoon te houden dan voorheen. Het aanrecht is in de huidige uitvoering heel goed afgedicht. De kastruimte eronder is flink aangepast. De bovenste lade rechts is groter geworden en je kunt nu goed bij de gaskranen boven in de lade.

Verstelbaar tweepersoonsbed

De buitenmaten zijn onveranderd ten opzichte van het prototype uit 2016. Ook de nieuwe uitvoering meet 7,09 meter in de lengte. Verder is de indeling nauwelijks anders. Een in de lengterichting geplaatste verschuifbaar en optioneel in hoogte verstelbaar tweepersoonsbed boven de garage achterin, daarvoor een toiletruimte, tegenover de toegangsdeur een hoekkeuken, een zitgroep met een L-vormige bank en een zitplaats aan de zijkant en een handmatig te bedienen hefbed boven de stuurcabine. Wat is er in de tussentijd veranderd?

Het complete verhaal

Wil jij maar al te graag weten wat er nog allemaal is veranderd in de Eura Mobil Integra Line 695 QB en waarom deze luxe integraal bijna 1 ton kost? In ACSI FreeLife 2-2019 lees je het hele verhaal.

bestel magazine