ACSI FreeLife

Menu

Proftest: Pössl Roadcruiser Evolution

Een flexibele bagageruimte dankzij een in hoogte verstelbaar bed maakt van de Pössl Roadcruiser Evolution een veelzijdige buscamper. ACSI FreeLife onderwerpt hem aan een test door onze profs.

Auteur
Sander Cox
Datum
ReactiesReageer
Pössl Roadcruiser Evolution

Signalement

Merk
Pössl
Model
Roadcruiser Evolution
Onderstel
Citroën Jumper 2,2 liter BlueHDI met 3,5 tons Heavy chassis
Testjaar
2020
Gewicht
Maximum gewicht: 3.500 kg; rijklaar gewicht: 2.970 kg. Buitenafmetingen (L x B x H): 636 x 205 x 258 cm; Wielbasis: 403,5 cm; Spoorbreedte voor/achter: 181/180 cm; Trekgewicht geremd/ongeremd: 3.000 kg/750 kg
Basisprijs
€ 62.039

Bijna elke camper heeft fietsen aan boord. Steeds vaker zijn dat e-bikes die het fietsbereik vanaf je kampeerplek flink vergroten. Maar elektrische fietsen zijn zwaar en duur. En het is niet alleen een heel gedoe om ze stevig aan je fietsendrager vast te maken, je voelt je ook niet op je gemak als de fietsen ’s nachts buiten moeten blijven terwijl jij ligt te slapen.

Wat ligt er dan meer voor de hand dan zulke kostbare tweewielers in je camper te vervoeren, goed beschermd tegen vuil, vocht en het dievengilde? In principe is dit geen probleem voor een buscamper met grote achterdeuren, maar het bed moet doorgaans op een meer of minder praktische manier worden verwijderd. Voor wie graag een eenvoudiger oplossing heeft, is er de Pössl Roadcruiser Evolution.

Verstelbaar bed

Het unieke van deze 6,36 meter lange buscamper is het in lengterichting geplaatste tweepersoonsbed achterin dat elektrisch in hoogte kan worden versteld. Wanneer het bed in de hoogste stand is gebracht, bedraagt de hoogte van de bagageruimte eronder 1,32 meter en dat is perfect voor fietsen of andere grote bagagestukken.

Anders dan bij het zustermodel Roadcruiser Revolution kiest Pössl voor een dak met normale hoogte (2,58 meter) in plaats van het minder elegante superhoge dak. Als meer dan twee vakantiegangers een slaapplaats nodig hebben, kan een extra bed in de laadruimte worden geplaatst, kan de zitgroep worden omgebouwd of zelfs een uitklapbaar dak worden besteld.

Pössl Roadcruiser Evolution_interieur

Grote toiletruimte

Een ander bijzonder kenmerk van de Evolution is de grote toiletruimte, iets dat je zelden tegenkomt in een buscamper. In deze proftest moet de vanaf € 64.588 (in ons land standaard met all-in pakket) leverbare Pössl laten zien of deze ideeën in de praktijk goed werken.

Sluithulp voor schuifdeur

Voor de Roadcruiser Evolution gebruikt Pössl de langste versie van de Citroën Jumper. Het model is ook leverbaar op basis van de Fiat Ducato. Een 140pk-turbodiesel is altijd standaard. We bevelen wel het 3,5 tons Heavy-chassis aan dat een hogere asbelasting aankan (€ 1.269).

Lees verder

Ben je nog steeds aandachtig aan het lezen en baal je dat het verhaal hier stopt? Lees dan het hele artikel in ACSI FreeLife 3-2021 die dinsdag 30 maart op de deurmat valt bij de abonnees. Nog geen abonnee? Dan kan je het nieuwe nummer alvast bestellen.

Bestel nummer

Confidental Infomation