ACSI FreeLife

Menu

Duurtest: LMC Breezer Van 646 G

Na zes maanden, vier landen en 15.000 kilometer komt er een einde aan onze duurtest met de LMC Breezer Van 646 G. Wat viel onze testkoppels onderweg op?

Auteur
Sander Cox
Datum
LMC Breezer Van

Signalement

Merk
LMC
Model
Breezer Van 646
Onderstel
Fiat Ducato 35, 2,3 liter-MJT-diesel
Testjaar
2018
Gewicht
max. toelaatbaar gewicht 3.500 kg
Basisprijs
€ 71.210

Een caravan of camper leer je pas echt kennen als je er gedurende langere tijd over kunt beschikken. Ziedaar onze duurtest: van medio maart tot eind september vorig jaar stuurden we meerdere koppels op pad met de LMC Breezer Van 646 G. Ze maakten korte trips in hun eigen regio, maar ook wat intensievere vakanties naar Italië, Duitsland en Schotland. Onze testkoppels maken de balans op.

Klassieke indeling

De LMC Breezer Van 646 G is een klassieke halfintegraal voor twee personen. Achterin staan twee eenpersoonsbedden, ervoor de keuken en compacte toiletruimte en vooraan wordt de zitgroep gevormd door een zitbank, eettafel en de gedraaide voorstoelen. Met andere woorden: een echte klassieke indeling op een lengte van 6,76 meter.

Prijs LMC Breezer Van

De Breezer Van is verkrijgbaar vanaf € 71.210. Ons testmodel is uitgerust met tal van opties, waaronder een luifel, tv-houder, navigatie/dvd met DAB+, hordeur en een tweede garagedeur. Hij komt zo uit op een totaalbedrag van € 75.562. Standaard aan boord zijn een rookmelder, centrale vergrendeling voor de opbouwdeur, het drukwatersysteem en de verwarmde en geïsoleerde schoon- en vuilwatertanks, die tussen de chassisbalken zijn gemonteerd

Met 2,22 meter breedte is de Breezer tamelijk smal – de extra naamsaanduiding ‘Van’ is dus zeker niet uit de lucht gegrepen. In het stadsverkeer en bij werkzaamheden op de snelweg is die geringe breedte een zegen. Het rijgevoel is typisch Fiat Ducato, een beetje onbeholpen en de vering geeft oneffenheden in het wegdek voelbaar door naar de chauffeur.

Pk’s LMC Breezer

De 130 pk-motor volstaat om vlot aan het verkeer deel te kunnen nemen, maar voor snelle inhaalmanoeuvres zou de 150 pk-motor beter zijn geweest. In de loop van de testmaanden blijkt het geklepper en geknars van het meubilair toe te nemen. Vooral het keukenblok laat bij elke hobbel of put in de weg van zich horen.

Wat nog meer?

Benieuwd waar de testkoppels onderweg nog meer tegen aan zijn gelopen? In ACSI FreeLife 4-2018 vind je het complete verhaal.

bestel magazine