ACSI FreeLife

Menu

Duitsland; ook voor jonge toeristen

Dat Duitsland niet alleen leuk is voor 50-plussers, bewijst het Duits Verkeersbureau met de internationale campagne ‘Share the moment’ met als belangrijkste doelgroep 16-29 jarigen.

Auteur
Ronella van der Burgt
Datum

Met een nieuwe app en een speciale website voor jongere bezoekers zijn alle Duitse hotspots binnen handbereik. 

Duitsland populair onder jongeren

Duitsland wordt onder jongeren steeds populairder als vakantieland. Het Duits Verkeersbureau speelt hier op in door de focus van zijn internationale marketingactiviteiten in 2013 op jongerenreizen te leggen. Op 11 april is een groots opgezette social media-campagne ‘Share the moment’ voor de doelgroep 16-29 jarigen gelanceerd.

Voor jongeren is een vakantie in Duitsland namelijk een aanrader.  Shoppen tot je erbij neervalt bij betaalbare ontwerpers in het Hamburgse Karoviertel, uitslapen in een design-hostel nadat je de sterren van de hemel hebt gedanst in een coole club in Keulen, picknicken in het Berlijnse Mauerpark met je nieuwe Duitse vrienden. Het kan allemaal in Duitsland  volgens de nieuwe campagne van het Duits Verkeersbureau.

Hotspots in Duitsland

De campagne ‘Share the moment’ bestaat onder meer uit een nieuwe app en een website YouthHotspots, waarmee je alle Duitse hotspots binnen handbereik hebt. Op een interactieve kaart van Duitsland wordt aangegeven waar de jonge reizigers moeten zijn in de volgende categorieën: must sees, nightlife, shopping, bars & cafés en festivals & events.

Met de campagne Share the moment worden jonge reizigers uitgenodigd om de kaart continu aan te vullen met hun eigen hotspots en deze te delen met hun vrienden. Deze toplocaties komen samen met ongeveer 1300 gratis WiFi hotspots in een speciale app. Deze app is vanaf nu gratis verkrijgbaar in iTunes en in de Google Play-store.

Kamperen in Duitsland

Een goedkope manier om te overnachten in Duitsland is natuurlijk kamperen. Duitsland heeft veel campings in de buurt van bruisende steden zoals Berlijn, Hamburg en München. Deze steden hebben met hun cultuurschatten en vele winkel- en uitgaansmogelijkheden al jaren een sterke aantrekkingskracht op buitenlandse toeristen.