ACSI FreeLife

Menu

Terugroepactie caravans en campers

Het bedrijf Polyplastic, producent van acrylglasvensters, roept diverse caravans en campers van de merken Rapido, Knaus Tabbert en LMC-TEC terug.

Auteur
Ivo van den Dijssel
Datum
72
72
ReactiesPraat mee

Het is gebleken dat de lijmverbinding tussen de binnen- en de buitenruit van deze vensters kan losraken onder bepaalde omstandigheden.

Terugroepactie voor veiligheid

De eigenaren van de caravans en campers worden zoveel mogelijk schriftelijk op de hoogte gesteld over de terugroepactie, maar je kan ook zelf controleren of jouw caravan of camper betreffende vensters heeft. Ga daarvoor naar Polyplasticpass.nl, selecteer jouw merk en vul het chassisnummer in.

De vensters worden kosteloos gerepareerd. Je kan er ook voor kiezen om, tegen sterk gereduceerde prijzen, nieuwe vensters te laten plaatsen. Denk er wel aan om de randen van de vensters met sterk plakband vast te zetten voordat je de weg opgaat. Gebruik bij ruitbreuk altijd handschoenen.

Meer info: Polyplasticpass.nl

Praat mee

  1. J

    Helaas gaat nu ook bij mijn Knaus caravan uit 2006 de lijmlaag los met als gevolg twee losse raamdelen.
    Ik kom niet in aanmerking voor vervanging volgens de fabrikant.
    En is de vraag blijft het bij een raam ???

    Reageer
    0
    0
  2. R
    R.F.Dorst

    Heb ook een bericht gehad van de terugroepactie maar mijn caravan is van 2007 dus kwam niet in aanmerking.
    Maar nu blijkt dat mijn voorraam wel heeft losgelaten, heb hem zelf gelijmd omdat dit gebeurde vlak voor mijn vakantie, nu ik weer terug ben vraag ik mij af moeten de andere ramen nu toch ook worden gerepareerd?
    Wil graag van u weten wat er moet gebeuren want over een paar weken ga ik weer met de caravan op vakantie en ik wil niet het risico lopen dat één van de andere ramen ook los raken.
    Hoop spoedig wat van u te horen,
    Vr. Gr. Ruud Dorst

    Reageer
    0
    0
    1. WD
      W.van Diggele

      Hallo heer Dorst,

      Onze Tabbert blijkt 6 defecte ruiten te hebben, dat wordt dus een dure grap.
      Tussen de twee delen is verf aangebracht, de reden dat ze loskomen.
      Waarmee heeft u het gelijmd ?

      Reageer
      0
      0
    2. M

      Het is een droevig gebeuren waarin ik nu ook partij ben geworden. Een Lowlander (Dethleffs) met ruitproblemen. Kan iemand mij vertellen of er inderdaad al eens een actie is geweest vanuit Kassa, Radar of rechtsbijstand. Ik lees wel over plannen om dat te doen, maar nergens dat het gebeurd is en de eventuele resultaten. Begrijp mij goed. Met alleen maar klagen wordt niets opgelost.

      Reageer
      3
      0
  3. J

    Ik wilde ingaan op de aktie van Polyplast. Maar kon de caravan pas in oktober ter reparatie aanbieden omdat deze in Spanje stond. Kreeg ik als antwoord dat de aktie in augustus ten einde liep. Ik kon wel de ramen van te voren kopen (en dus ergens opslaan) en ze dan later laten monteren.

    Reageer
    0
    0
  4. f

    het zal ons allemaal overkomen zijn,onze caravan chateau cantara 490 van
    1999,heeft de zelfde problemen, nu heb ik al 5 ramen zelf geplakt,deze waren
    allemaal los gekomen, nu drie weken terug op verlof, en wat gebeurd er onder
    weg, ja een losgekomen,gaan vliegen, op achterliggend voertuig, polyplastic
    zal deze schade wel niet betalen,dus verzekering,
    EEN ECHTE SCHANDE ZO EEN ROMMEL TE MAKEN,

    Reageer
    0
    0
    1. H
      H.Karsijns

      Mij is het overkomen op de duitse snelweg de 31
      achterruit maat 95,4×57,5 is eruit gewaait de lijmlaag was losgegaan ,schade 3400 euro voor het achterliggende voertuig
      Al eerder heb ik mn mening gegeven op de ondeugdelijkheid van polyplastic ramen.Van polyplastic hoef je niets te verwachten

      Reageer
      0
      0
  5. HF
    Herman Foppen

    Samen met vriend in 2005 beide een nieuwe Wilk S4 gekocht.
    Met 6 jaar vocht garantie, na deze periode in 2011 bleek van een caravan de schalen van het voorraam los te laten, en van de andere caravan zelfs 3 ramen, schade posten van respetievelijk 1500 en 700 euro, gedeeltelijk bij caravan verzekering geclaimt.

    In 2013 kwam de brief van Poliplastic en zijn de ramen van dopjes voorzien tegen afvallen van de schalen onderweg. Nu hebben we weer losse schalen, veel condens enzovoort, ongelooflijk is het dat Poliplastic gewoon in 2011 ramen heeft geleverd die dezelfde lijm problemen hadden.

    Ik ga nu via mijn rechtsbijstand verzekering proberen mijn gelijk te halen.

    Reageer
    0
    0
  6. DH
    Don Hermanns

    Dit is geen probleem van nu.
    Ik heb een constructam new generation caravan, en ook de overige bezitters van zo een caravan hebben hetzelfde probleem.
    De gebogen voorruiten gaan zelfs uit hun sponning en vallen onder het rijden uit de caravan als je er geen tape op plakt.
    Ook ontzettende condesvorming tot wel 20 cm water in de “thermopane”raam.
    Moeilijk om deze nog te vervangen/ te krijgen.
    Eigenlijk “rader”loos.

    Mvg. Don

    Reageer
    0
    0
  7. DH
    Don Hermanns

    Dit is geen probleem van mu.
    Ik heb een constructam new generation caravan, en ook de overige bezitters van zo een caravan hebben hetzelfde probleem.
    De gebogen voorruiten gaan zelfs uit hun sponning en vallen onder het rijden uit de caravan als je er geen tape op plakt.
    Ook ontzettende condesvorming tot wel 20 cm water in de “thermopane”raam.
    Moeilijk om deze nog te vervangen/ te krijgen.
    Eigenlijk “rader”loos.

    Mvg. Don

    Reageer
    0
    0
  8. kh
    klein horsman

    Wij hebben een Knaus uit 2007, met inmiddels 2 ramen die loslatende lijmrand vertonen. deze valt formeel niet onder de terugroepactie. door Willemesen caravans wordt aangegeven dat gratis reparatie van dit type ramen niet mogelijk is. wel bieden ze voor 100,- per raam aan deze allemaal te vervangen. in totaal toch 850,- dus!!! De vervanging zelf zal gratis uitgevoerd door Liemers caravans in Zevenaar (waar we de caravan trouwens niet gekocht hebben), dus hun service is prima!!!.
    op zich verloopt correspontie en telefonisch contact met Willemsen ook prima.
    Ik ben benieuwd of het iemand gelukt is bij polyplastic nog iets van de kosten terug te krijgen, al dan niet d.m.v. rechtsbijstand??

    Reageer
    0
    0
  9. bs
    berend simon

    Ik heb het achterraam van mijn LMC Dominant moeten laten vervangen bij Reinders Caravans te Hoogeveen in 2012 op aanraden van Polyplastic.
    Nu heb mijn caravan verkocht,maar hij kan NIET overgeschreven worden omdat hij op de terugroeplijst van de RDW staat.
    Dit kan toch niet waar zijn???????

    Reageer
    0
    0
  10. J

    Geachte heer Nijenhuis,

    Ik denk dat u ook heel lang kunt wachten op antwoord,te gek dat polyplastic steeds ongeschonden uit de strijd komt.
    Ik zou in deze tijd van crisis toch maar eens wat vriendelijker richting klant gaan als ik polyplastic was.

    Reageer
    0
    0
  11. N
    Nijenhuis

    Onze wilk gekocht bij duijndam in delft na 1 maand al aangegeven dat er wat met de ruiten was bij de knaus groep .
    deze wist van niks maar toch een nieuwe zijruit gekregen maar andere print van de rand de oude was niet meer te leveren toen wisten het al en zijn gewoon door gegaan met uitleveren van ramen schande .
    na 3 jaar de voor ruit er uitgeklapt op de rijksweg deze is ook vervangen door knaus weer een ander kleur wat raar was dat het nummer gelijk is aan de oude ruit ,maar deze was bruin en de nieuwe blauwe tint
    dan krijg je een een brief of je effe 700.- wil betalen voor vervangen van al de ruiten en je mag er niet meer mee rijden Ivm gevaar ze hebben bewust gewacht op deze melding uit te dragen om dat er dan 90% uit de garantie is van de probleem gevallen schandalig burgers in gevaar brengen voor financiële winst van polypastic . dit moet voor de rechter denk ik en sluiten die zaak tot nu nog geen informatie op onze briefen gekregen dit loopt nu al 4 jaar

    Reageer
    0
    0
  12. N
    Nijenhuis

    Onze wilk gekocht bij duijndam in delft na 1 maant aan gegeven dat er wat met de ruiten was bij de knaus groep 1 nieuwe zij ruit gekregen maar andere print van de rand de oude was niet te leveren toen wisten het al en zijn gewoon door gegaan met uitleveren van ramen schande en na 3 jaar de voor ruit er uitgeklapt op de rijksweg deze is ook vervangen door knaus weer een ander kleur wat ra was dat het nummergelijk is aan de oude ruit maar deze was bruin en de nieuwe blauwe tint dan krijg je een een brief of je effe 700.- wil betalen voor vervangen van al de ruiten en je mag er niet meer mee rijden Ivm gevaar ze hebben bewust gewacht op deze melding dat 90% uit de garantie zijn van de probleem gevallen schandalig burgers in gevaar brengen voor financiële winst van polypastic dit moet voor de rechter denk ik en sluiten die zaak tot nu nog geen informatie op onze briefen gekregen dit loopt nu al 4 jaar

    Reageer
    0
    0
  13. H

    Geachte heer LACOR,

    Vele mensen zijn gedupeerd door het product van Polyplastic.Ik denk dat men als eenling niets begint .Men dient dit met elkaar te doen.
    Als ik u was zou ik eerst een mail richting Polyplastic sturen,met foto,maar of men u daar een antwoord op geeft is afwachten.Meestal reageert deze firma niet, en wordt de klacht gelijk doorgespeeld naar een caravanbedrijf die u een voorstel gaat doen.
    Ik zou er toch de nodige mail aan wagen in elk geval!!………Succes

    Reageer
    0
    0
  14. FL
    F.H.J. Lacor

    Wij kochten afgelopen week een mooie gebruikte Rapido 38 Club, bij thuiskomst wilden we de caravan eens netjes oppoetsen en begon ik dus met wassen.
    Direct kwam van de voorruit de gehele binnenruit los van de buitenruit.
    Het opvangen van het stuk glas leverde me een snee in mijn duim op.
    Als gevolg daarvan ben ik eens gaan googelen en kwam ik onder andere op deze site terecht.
    Ik ben me nog aan het oriënteren op de beste oplossing voor dit probleem, wij wilden volgende week al op vakantie met de caravan en ik zie me dus nu genoodzaakt om beide delen zelf te verlijmen, zij het als tijdelijke oplossing, want het wordt er niet mooier / beter op uiteraard.
    Indien er mensen zijn die menen dat het misschien voordeel kan bieden om deze zaak eens aanhangig te maken bij Tros Radar, wil ik daar best eens een mail aan wagen.

    Reageer
    0
    0
  15. MH
    M Hoogland

    Gister tijdens het wegbrengen naar de stalling van onze Wilk caravan (die we sinds vorige zomer in het bezit hebben) is het voorraam er af gevlogen. Gelukkig was het verder rustig op de weg en heeft het raam niemand anders geraakt.
    Vanmorgen nog gezocht op de plaats waar we het raam verloren zijn en die vonden wij. Nr van de caravan en nummer van het raam ingevoerd. En op de lijmnaad na (die zijn we waarschijnlijk dus kwijt) komen we in principe dus in aanmerking voor de actie.
    Ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat, ik hoop dat we in ieder geval een (groot) deel vergoed krijgen, wordt toch nog een dure caravan zo….

    Reageer
    0
    0
  16. HH
    Hcm Hermans

    Eerst op de site van Polyplastic gekeken. Voor de tweede keer brief ontvangen.
    Naar mijn idee horen mijn ramen niet bij de gevaren maar dit is niet echt duidelijk.
    Brutaal dat de garantie na twee jaar is afgelopen en de gebreken pas na meerdere jaren zichtbaar worden.
    Ik meld mij bij polyplasttic alsnog aan en kijk wat er gebeurd. Betalen ga ik niks en we moeten met z,n allen melding maken bij kassa en Radar en e.v.t de rechts bijstand inschakelen.
    Laat wel weten hoe de vorderingen zijn

    Reageer
    0
    0
  17. GG
    G van Gelder

    Naar aanleiding van het kijken op deze site heb niet geweten dat er zoveel problemen met deze ramen zijn.
    Ons is het overkomen richting italie onderweg bleek onze voorruit er opeens helemaal afgewaaid te zijn gelukkig zonder verdere ongelukken op de duitse autobaan maar wel een deuk aan de voorzijde van de caravan het binnenraam bleef gelukkig wel op zijn plaats zitten dankzij de raamboompjes . dacht niet dat dit zo,n groot probleem was .we bezitten een Wilk Stern 450 bj 2001 ga er nu maar eens achter aan en hopen of er nog wat te regelen is

    Reageer
    0
    0
  18. bk
    b. kamphuis

    we hebben een Chateau, (bj 2000) zo’n caravan met 3 voorramen. Middelste (grootste) ooit vervangen vanwege ruitbreuk, maar exact dezelfde kleur er niet bij gekregen. Wel dezelfde code !!!
    Kleine raampje linksvoor laat los. Gewoon helemaal eruit gehaald en met een dun laagje ruitenkit gelijmd, niet heel mooi, maar werkt wel..Probeer wel via marktplaats een ander raampje te krijgen, Geen zin in het ge-o-h van dealers en frabrikanten met hum juridisch dichtgetimmerd verhaal.

    Reageer
    0
    0
  19. J

    Wij hebben een kip greyline special 47 teb, van 2006. En jawel ook hier een voorruit die begon te lekken,en los begon te laten,
    .Bij de dealer geweest en de firma duindam in delft en deze heeft het netjes afgehandeld,wel tegen kosten.De verzekering vergoed niets caravan is ouder dan vijf jaar.

    Reageer
    0
    0
  20. H

    Inderdaad vormt zich bij herstelde ramen………..waar die ontsierende dopjes op de hoeken gemonteerd zijn condensvorming(de lijmlaag is immers los).Inmiddels is de consumentenbond ook op de hoogte van het probleem en heeft een artikel op hun website staan.Ik vind ook dat polyplastic voor hun product moet staan,dit terwijl ze toegeven dat er een fout in het produktieproces is geweest…………………en hier hoeft de klant toch geen dupe van te worden???

    Reageer
    0
    0
  21. WH
    W.J. van Heusden

    Kijk eens of je caravan verzekering een verborgen gebrek/ constructie fout dekt. Blijf op je standpunt staan dat de ramen vernieuwt worden want gerepareerde ramen zullen mogelijk condens vorming vertonen.

    Reageer
    0
    0
  22. KM
    K. van Malenstein

    Sinds jaar in bezit van Kip Grey Line 50 TDB 2004. Model met dubbele uitzetramen aan voorzijde. Heb ook mijn twijfels over de kwaliteit van de huidige ramen. Heb 2 inzendingen inzake Kip caravans terug kunnen vinden. Wordt ook veel gesproken over inzetten van media als Radar. Zijn hier al ontwikkelingen over te melden? Caravan krijgt deze winter onderhoudsbeurt, wil gelijk ramen laten checken. Dus (positieve) ontwikkelingen inzake afhandeling van deze klachten zouden interessant kunnen zijn om bij afkeuring van de ramen aktie ri leverancier te kunnen nemen.

    Reageer
    0
    0
  23. WH
    W.J. van Heusden

    Dat de ramen van polyplastic een productie fout vertonen zal duidelijk zijn. Maar wat is de oorzaak? Het zal de uitvoering betreffen, waar de uitzetters en sluithendel aan de binnenplaat zijn bevestigd. Polyplastic produceert zijn eigen gegoten acryl platen.
    Het is mogelijk dat de binnen ruit nu niet meer van gegoten acryl maar van extrusie acryl gemaakt is. Extrusie acryl is minder homogeen dan gegoten acryl. Wanneer er gelijmd wordt met een oplosmiddel bevattende lijm [een component] er nu een tekort aan oplosmiddel in de lijmnaad ontstaat door de poreuciteit van het extrusie acryl met als resultaat een zwakke lijmverbinding. Een oplosmiddel bevattende lijm heeft een lijmnaad sterkte van rond de 27 % van het acryl materiaal. Wordt een twee componenten lijm gebruikt, heeft de verlijming een sterkte van 67% van het acryl materiaal. Ook heeft geextrudeerd acryl spanningen in het materiaal door het productie proces wat tijdens het gebruik [hoge temperaturen] tot spanningen in de lijmnaad kan geven met het loslaten als gevolg. Nog een belangrijk punt: lijmverbindingen worden aanbevolen als zij op afschuiven belast worden. Bij de ramen met de uitzetters en raamsluiting aan de binnenplaat wordt de lijm verbinding op afpellen belast. Bij een gesloten raam drukt het afdicht rubber aan drie zijden tegen de buitenplaat 24 uur per dag 7dagen in de week en 52 weken per jaar x ? jaar. Wat ook de oorzaak kan zijn van het los laten!
    Dus een productie fout, want het acryl materiaal is uitstekend bestand tegen weersinvloeden en gaat langer als een caravan leven mee.
    Polyplastic moet de ramen dan ook kosteloos vervangen.

    Reageer
    0
    0
  24. TB

    Heb een Kip Greyline 50 tdb van 2005, volledige nieuwe ramen geplaatst in 2009. Euvel met polyplastis ramen doet zich weer voor, achterste volledig los en een van de voorste gedeeltelijk. Zit twee jaar garantie op en wordt verwezen naar Willemsen ( mail gestuurd).
    Blijkt dus dat ook jongere ramen nog steeds niet goed zijn. Iemand al eens melding gemaakt bij Radar of Kassa?

    Reageer
    0
    0
  25. SD

    Ik heb een burstner uit 2005 en ben in 2010 geconfronteerd met een terugroepactie van polyplastic.
    Ik heb diverse pogingen (brief/mail en telefonisch) gewaagd met polyplastic in contact te komen, maar tevergeefs.
    Heb mijn rechtsbijstand geinformeerd, en heb in 2010 uit voorzorg toch maar de ramen laten zekeren dmv schroefverbindingen. Je wilt per slot van rekening toch niet dat je onderweg van of naar je vakantie-adres onderdelen van je caravan verliest. Ik kon toen gewoon bij een burstnerdealer langsgaan, maar vervanging zou (voor alle ramen vd caravan) toch zo’n € 1100/1200,- gaan bedragen, oftewel een groot deel van het vakantiebudget, voor iets waar je geen invloed op hebt. nu ik ook deze items weer lees ga ik toch maar weer een poging wagen om gratis vervanging voor mekaar te krijgen, want begin dit jaar is bij het voorraam de lijmlaag losgelaten. Op de site van de consumentenbond is ook al aandacht geschonken aan de terugroepactie van polyplastic! Nu maar hopen dat de dealer me niet afwijst omdat ik 3 jaar na dato nog ga reclameren.

    Reageer
    0
    0
    1. H

      Ondanks de schroefverbindingen kan de lijmlaag nog loslaten.Het bied alleen zekerheid dat een gedeelte van de ruit niet onder het rijden op het wegdek terecht komt.De communicatie met polyplastic verloopt uiterst moeizaam,alleen daar al zal er voor gedupeerden iets aan gebeuren moeten.Polyplastic laat ondanks mails ,enz niets van zich horen.

      Reageer
      0
      0
  26. Gh
    G.den hertog

    Ik ben in het bezit van een Mc Louis 251 camper lagan fiat Ducato 144 half integraal en het blijkt dat mijn camper vensters daarvan ook de lijm laag los laat ben bij Willemsen campers geweest en daar heeft men alvast een raaamvenster vervangen . Is het zo dat mijn camper ook valt in de terugroep actie gaarne even een berichtje terug met vriendelijk groet G den hertog

    Reageer
    0
    0
    1. HK

      Ik denk dat u een mail moet zenden of nog beter een aangetekende brief richting POLYPLASTIC om te vragen of uw camper valt onder de terugroep actie.
      Ik hoop dat men inmiddels een cursus klantenbenadering heeft gehad ,en uw brief of mail naar behoren beantwoord.

      Even een vraag kan Willemsen Caravans deze vraag niet beantwoorden??

      Reageer
      0
      0
  27. H

    Polyplastic heeft waarschijnlijk niet eens uw mail beantwoord en gelijk doorgezonden naar Willemsen caravans.Ik blijf dit een tekortkoming van de producent van deze ruiten vinden.
    Uiteindelijk is er een produktiefout gemaakt bij Polyplastic………….en daar hoeft een klant toch niet de dupe van te worden? Hele onpersoonlijke mannier van klantenbenadering …………………mail gelijk maar doorsturen dan zijn wij als producent eraf.

    Reageer
    0
    0
  28. Rv

    Nog even vergeten te vermelden dat het gaat om een Kip caravan
    type, Greyline 44 EK uit 2000

    Reageer
    0
    0
  29. Rv

    Meteen de eerste vakantiedag op de eerste overnachtingscamping overkwam ons het zelfde lot.
    De caravan staat net op zijn plek, we doen de ramen open en meteen valt het grote voorraam binnendeel eruit en blijft hangen aan de uitzet steuntjes.
    Pogingen dit weer op zijn plek te krijgen werd gewaardeerd met een paar open gesneden vingers vanwege de vlijmscherpe lijmresten.
    Ook wij namen contact op met polyplastic, de fabrikant van de ramen.
    ook onze mail werd meteen doorgestuurd naar Willemsen caravans
    Ons is een coulance voorstel gedaan van 385 euro voor een nieuw ruit.
    In eerste instantie denk je dat dit redelijk is, maar nu ik zie dat ik niet de enige ben met dit probleem, zou ik ook zeggen Radar of Kassa informeren.
    Ook ik ben van mening dat een caravan raam een caravan leven mee moet gaan.
    Het is gewoon een fabricage fout waarvoor Poliplastic de verantwoording dient te nemen en ons op een nette manier tegemoet dient te komen.
    Dit is in ieder geval mijn mening.

    Reageer
    0
    0
  30. h

    Beste,

    Wij hebben een beijerland uit 1999 perfect is hij behalve de ramen.
    Nu heb ik met de buurman alles vastgezet met constructielijm dus komt echt niet meer los.
    Nu is het voorraam voor de reparatie geschuurt omdat hij eruit viel. (Gelukkig terwijl hij stil stond)
    Nu gevraagd aan de leverancier of hij ons kon helpen echter verwees hij ons door naar willemsen……….
    Deze maakte een offerte voor 635 euro.
    Ik begrijp dat garantie moeilijk wordt maar het is en blijft een constuctie fout van de producent.
    Na “alles” gelezen te hebben op internet vraag ik me af of er geen organisatie deze producent kan aanpakken.
    Of maak bijv een doe het zelf reparatie set voor de ramen.
    Ik vind deze oplossing , doorverwijzen naar een “collega” onvriendelijk niet netjes.
    Gevolg ik koop geen nieuwe caravan met polyplastic ramen!!!
    E

    Reageer
    0
    0
  31. j
    jct.verschuur.

    Bij mijn Avento Premier Select is verledenweek ook de voorruit losgelaten.
    We hadden het ruit open gezet toen opeens een klap en de binnenste ruit bleef aan
    de uitzetters hangen . Waarom doet Poliplastic niets aan dit probleem.
    En dan dit ze helpen wel bepaalde merken , maar geen Avento, Kip Chateau , Bustner enz. Ik heb inmiddels een nieuwe ruit besteld voor hoge kosten en hoop dat hij minstens 5jaar mee zal gaan. Groetjes Johan.

    Reageer
    0
    0
    1. H

      Geachte Heer of Mevr Verschuur,
      Waarom neemt u geen contact op met Willemsen Caravans u kunt dan een nieuwe ruit gereduceerd kopen volgens hun voorwaarden.
      Van Polyplastic hoeft niemand ooit een antwoord te verwachten,dit terwijl dit toch de producent is van dit belabberde product.

      Reageer
      0
      0
      1. j
        jct.verschuur.

        Mijn voorruit van de Avento Premier is bij de dealer vervangen voor een nieuwe ruit .
        De coulance prijs was 400 euro, de anderen ramen zijn vastgezet door het in de hoeken vast te maken met plastic schroeven. Onze hoop is dat de nieuwe ruit minstens 5 jaar niet loslaat. We zijn niet blij met Polyplastic Rotterdam.

        Reageer
        0
        0
  32. PJ
    P H Janssen

    Los van het feit, dat Poliplastic al dan niet reageert, of dat Willemsen caravans al dan niet mails beantwoordt, wordt op deze manier, de druk op de caravan bezitter gelegd. Het kan simpeler, als eigenaar van de Tabbert da Vinci ben ik de eindconcument. De ramen laten los, dus ga ik niet naar Willemsen en of Po0liplastic, ik ga naar de dealer waar ik de caravan gekocht heb en deze moet de zaak regelen.
    Een caravan raam behoort een caravanleven mee te gaan, is dit niet het geval, dan is er slechte kwaliteit geleverd en dient dit gratis en zonder mitsen en maren te worden hersteld.

    Reageer
    0
    0
    1. H

      Geachte Heer Jansen,

      Via de dealer als de garantie is vervallen op uw caravan ,komt u voor hetzelfde probleem te staan nl een ruit kopen tegen gereduceerde prijs en de rest van de ruiten laten controleren laten bij Willemsen te Pijnacker.

      Reageer
      0
      0
      1. PJ
        P H Janssen

        Geachte heer Karsijns.
        Uw reactie gedateerd 14 augustus 2013.
        Het lijkt mij niet logisch, ik koop een product bij een handelaar. Mocht er iets mis zijn dan ga ik terug naar de handelaar. Deze moet dat oplossen. Overigens is in het BW geregeld, dat indien de garabtiew van een product is verlopen, maar het product normaal gesproken nog jaren had mee gekund, dit product moet worden hersteld c.q. vernieuwd. De kosten draagt de dealer, niet de consument.

        Reageer
        0
        0
  33. Ws

    Ik ga dus gelijk mijn rechtsbijstand inschakelen!
    Sinds een week een zo goed als nieuwe Wilk S4 uit 2005 gekocht.
    Vandaag ging ik hem wassen en wilde hem ook in de was gaan zetten met 123 producten.
    Maar zover kwam ik dus niet!
    Na de eerste waterstraal kwam de voorruit helemaal los.
    Alles ingevuld op de site van Polyplastic en de mail zou door gestuurd worden naar Willemsen caravans in Pijnacker!
    Toch te gek voor woorden dan je zo’n eind moet rijden en dik in de buidel moet tasten voor een fabricage fout!!!!
    Ik laat het aan de ARAG over maandag!
    Een ding is zeker, ik ga er niet voor betalen!

    Reageer
    0
    0
    1. H

      Ik wens u alle succes toe inderdaad is het belachelijk dat je zon eind moet rijden.
      Polyplastic is de producent ,alleen staat niet voor hun product.
      Uiteindelijk bent u ook een klant van polyplastic,alleen van correspondentie hebben ze nooit gehoord.
      Ik hoop in elk geval dat u er verder mee komt.

      Reageer
      0
      0
  34. P
    Polyplastic

    PERSBERICHT

    Betreft: Polyplastic-venstergeneratie mrt 2004 t/m juli 2005.

    Gratis preventieve controle en reparatie voor Polyplastic-vensters.

    Belangrijke klantinformatie op http://www.polyplastic-pass.nl
    Rotterdam juli 2013,

    Polyplastic, Europa ’s marktleidende producent van Acrylglas venstersystemen laat caravan- en camperbezitters van de merken Eifelland, Knaus, LMC, Tabbert, TEC, en Wilk, gebouwd in de periode maart 2004 tot en met juli 2005, hun vensters gratis controleren en repareren.
    De bezitters van deze voertuigen worden verzocht het chassisnummer van hun caravan of camper op de internetsite http://www.polyplastic-pass.nl in te vullen en op die manier te testen of hun voertuig voor de veiligheidsactie in aanmerking komt. Indien dat het geval is, ontvangen die klanten op internet belangrijke, gedetailleerde instructies die ze moeten opvolgen.
    Achtergrond van de actie: Het kan gebeuren dat onder invloed van verschillende ongunstige factoren de dubbelwandige vensters geleidelijk losraken. Het gaat daarbij om een langzaam proces dat reeds ongeveer twee jaren tevoren zichtbaar is aan de verkleuring van de lijmnaad. Na constatering is een herstel mogelijk om het eventuele onthechtinggevaar tijdig te verhinderen.
    In tegenstelling tot eerdere berichten worden alle relevante vensters gratis gerepareerd om uiterst onwaarschijnlijk, maar mogelijke schade voor de eigenaar of verkeersdeelnemers te voorkomen.
    Desgewenst is het ook mogelijk om de vensters te vernieuwen. Polyplastic biedt deze fabrieksnieuwe vensters in deze situatie aan tegen zeer hoge kortingen met uiteraard een nieuwe garantieperiode.

    Polyplastic After Sales & Service

    Reageer
    0
    0
    1. HO
      H.L. Oostra

      Polyplastic doet dit alleen voor nog bestaande merken. Caravans welke onder de Chateau groep vielen, welke inmiddels failliet is mogen alle kosten zelf dragen.
      Bedrijf failliet geen garantie volgens Polyplastic, terwijl zij toch deze ondeugdelijke ramen geleverd hebben. Er moeten eerst echt ongevallen gebeuren je moet er niet aandenken dat zo’n raam een motorrijder raakt.
      Het vervangen van één voor raam kost mij nu €770, jammer voor Ployplastic dat er niet meer failliet zijn had men niets hoeve te betalen.

      Reageer
      0
      0
    2. H
      H.Karsijns

      Onze camper is in Duitsland gekocht maar rijd gewoon in Nederland.
      Willemsen caravans schuift de zaak weer af naar een Duitse firma……………en zo blijven we nog jaren bezig!! Wat een BIZARRE SERVICE van een nederlands bedrijf als Polyplastic.

      Reageer
      0
      0
      1. H

        Inmiddels heeft DHR Stam van Willemsen Caravans de zaak mijn inziens toch een stuk beter opgepakt dan Polyplastic.Voor een gereduceerd bedrag wordt er een nieuwe ruit gestuurd.U ziet maar een goede coulance regeling kan toch wel ,alleen soms waag je er wat correspondentie aan.

        Wel vind ik dat Polyplastic de zaak afschuift naar een bedrijf die ook met handen en voeten is gebonden,en best eens eens slechte naam kan krijgen door het beleid wat Polyplastic voert,en dit kan toch niet de bedoeling zijn.Dat Polyplastic niet eens mail naar de klant beantwoord is ongehoord.
        Voor ons is de zaak naar behoren opgelost we krijgen dus voor gereduceerde prijs een nieuwe ruit,en borgboutjes voor de andere ruiten ,welke we door de dealer in Duitsland laten monteren.

        Reageer
        0
        0
    3. H
      H.Karsijns

      Wellicht zijn verschillende gedupeerden nog niet geholpen met het bericht van Polyplastic.Steeds weer laten ze het over aan Willemsen Caravans,en hebben waarschijnlijk nog nooit van klanten binding/klantenservice/klantenbenadering gehoord.
      Mijn mail wordt door hun nog niet eens beantwoord en klakkeloos doorgestuurdt naat Willemsen Caravans

      Reageer
      0
      0
  35. mg
    miranda geutjes

    Bij onze tabbert da Vinci zijn erinmiddels al 3 ramen los gekomen. De caravan staat vast op een camping in spanje waar wij ook wonen . Ik ben benieuwd welke oplossing ik van hun ga krijgen want de dichtsbijzijnde dealer zit zo’n 600km hier vandaan .

    Reageer
    0
    0
    1. H
      H.Karsijns

      Ik denk dat de caravan naar Pijnacker moet…ha,ha ,ik heb Polyplastic gisteren gemaild,en de mail kwam ongelezen retour.Ik denk niet dat je er veel moet van verwachten.Probeer eerst maar eens te mailen :
      info@polyplastic.nl

      Reageer
      0
      0
  36. PJ
    P H Janssen

    De ontvangen brief van Polyplastic gedateerd 3 juni 2013, kreeg ik vandaag onder ogen. Mijn reactie kan kort zijn: een caravan raam behoort een caravan leven mee te gaan, als er geen gekke dingen gebeuren. Er is, door welke omstandigheden dan ook, door de fabrikant “rommel”geleverd, dus ondeugdelijk materiaal. Nu moet laatstgenoemde ook zorgen voor kostenloze vervanging. Mijn Tabbert met 6 ramen zou mij 6 x € 100,– + 21 % BTW is € 725 kosten. Dit is zonder meer redicuul ye noemen.Welke garantie de fabrikant ook geeft, in het BW kan de consument vaak zijn verhaal halen. Ik wil deze zaak eerst laten bestuderen voordat ik met deze regeling akkoord ga. Melding bij Kassa en Radar lijkt mij ook zinvol.

    Reageer
    0
    0
    1. PB
      P.J. Both

      Dit probleem onder de aandacht brengen van Kassa en Radar lijkt me zinvol. Ik heb diverse mails naar Polyplastic verstuurd en ook naar Willemsen Caravans in Pijnacker maar hierop wordt niet gereageerd. Willemsen neemt zelfs de telefoon niet op. Zou het ook geen idee zijn dat ACSI Freelife Magazine hier eens een artikel aan wijdt? In de antwoorden die ik wel gekregen heb wijzen ze allemaal naar elkaar, Polyplast, Knaus als ook mijn dealer. Niemand neemt de verantwoording, maar ondertussen staat mijn Knaus caravan wel met een kapot voorraam in de stalling in Frankrijk.

      Reageer
      0
      0
      1. H
        H.Karsijns

        Ik heb vandaag de laatste mail verstuurd naar Poly plastic ,daar ik op de vorige geen reactie kreeg,Ook Willemsen caravans geeft geen gehoor meer.
        Wanneer er binnen 14 dagen geen oplossing is zet ik in elk geval mijn verhaal op de TROS RADAR site

        Reageer
        0
        0
  37. PB
    P.J. Both

    Als ik het chassisnummer van onze Knaus Sudwind 420 QD Gold Edition van 2005 invoer blijkt dat deze niet in aanmerking komt voor de terugroepactie, maar afgelopen vakantie in Frankrijk is de ruit wel spontaan los geknapt. Wat nu? Ik heb dit aan de verzekering door gegeven maar die verwijzen mij naar Knaus en/of Polyplast.

    Reageer
    0
    0
    1. PK
      P. Keltjens

      Mijn caravan (LMC 2003) kwam ook niet in aanmerking volgens de site na het invoeren van mijn gegevens. Je kunt dan als nog een formulier invullen met je verhaal en foto’s. Nadat ik dat gedaan had kreeg ik bericht dat ik wel in aanmerking kwam.

      De offerte die ik kreeg voor al mijn ramen bedroeg zo’n 1800 euro!!! Mijn voorraam is helemaal los en die wordt nu vervangen voor 365 euro en de andere ramen laat ik denk maar schroeven,

      Maar zoals meerdere malen reeds aangegeven hier is het belachelijk dat je als consument voor de kosten van een productie fout moet opdraaien al dan niet voor gereduceerde prijzen.

      Reageer
      0
      0
  38. MC
    Marja Carelz

    Belachelijk, wil ik een afspraak maken voor de twee jaarlijkse keuring, denk kunnen ze gelijk die ramen erin zetten. Moet ik voor de ramen naar Pijnacker. Ik dacht in één keer klaar te zijn, keuring en ramen. De caravan komt uit Makkum, zelf woon ik in Utrecht, stel je je voor dat ik in Friesland woonde en dan hele maal naar Pijnacker, BELACHELIJK.

    Reageer
    0
    0
  39. LL
    Leo Lancee

    Heb vorig jaar ook twee van mijn ramen laten vervangen van mijn Wilk caravan.Die boven de dissel en een aan de zijkant ,de zelfde kleur was niet meer leverbaar,dus heb nu twee kleuren ramen bruin en blauw.Gereclameerd bij de dealer en de Wilk,maar ik moest zelf voor de kosten opdraaien.Daar de caravan toen 6 jaar was.

    Reageer
    0
    0
  40. MC
    Marja Carelz

    Gisteren ook bij Centraal beheer rechtbijstand geinformeerd. Zij zijn dit ook aan het bundelen.Wij hebben in 2011 het raam boven de dissel moeten vervangen omdat deze los gekomen was. De verzekering heeft deze gedekt.De kleur is ook niet de juiste.Schandalig, onze KIA wordt ook teug geroepen i.v.m. achtervelichting, maar daar hoeven we niet extra voor de betalen, foutje van de fabriek.

    Reageer
    0
    0
    1. vB
      vlm BEHEER

      Wij hebben met onze super uitvoering wilk 5 sterren uitvoering ook al voorruit problemen gehad, en na vele maanden wachten eindelijk een nieuwe ontvangen. .Wel een andere kleur !!!!! was donkere niet meer leverbaar?/ Toch een raar gezicht en er veel voor moeten betalen via de desbetreffend dealer{die ook niet over de gang van zaken te spreken was..
      Nu gelijk bij een Camper reparatiebedrijf later enkele ramen laten voorzien van de zgn borgschroeven.
      Nu inderdaad condensvorming ontstaat en de volgende ruit gaat nu ook los>>>
      Dus we zullen wel repareren laten moeten om komende seizoen geen ongelukken op de wegen te veroorzaken.
      Vinden ook de afschuiving naar derden niet korrekt, en laat staan voor een firma die al veel markt heeft in deze branche !!!!!
      Dus aktie, misschien met een groep inderdaad procederen…
      Misschien komt men toch nog met een …..oplossing naar ieder zijn tevredenheid.

      Reageer
      0
      0
  41. J

    Feitelijk betreft het een productiefout die zoals uit de brief blijkt kan leiden tot gevaarlijke situaties voor medeweggebruikers.
    Dit betekent concreet dat de fabrikant in het geval van een ongeval aansprakelijk gesteld kan worden.

    Zal dit bij deze door de rechtsbijstand laten doen. In eerste instantie richting de caravandealer, het merk caravan en in tweede instantie richting Polyplastic (de leverancier)

    Reageer
    0
    0
  42. H

    Vorig jaar ontdekt dat het toiletraam los van de binnenkant was, er stond water in.
    Alle ramen laten controleren en het blijkt dat het grote raam achter ook los van elkaar zat.
    Ik heb de betreffende ramen laten vernieuwen, nadat er gereclameerd was bij Tabbert en Polyplastic, echter zonder resultaat. Uw ramen hebben een afschrijving en bij vervanging moet U de gehele som betalen, krijg ik als antwoord….
    Nu worden wij onder druk van de RDW. min of meer verplicht een nieuw set ramen aan te schaffen. Stel, de vervangen ramen zijn OK. wie gaat dat dan vergoeden?

    Reageer
    0
    0
  43. WB

    Bovenstaande reacties kan ik volledig onderschrijven.
    Zelf heb ik vanmorgen contact opgenomen met mijn rechtsbijstandsverzekering via de FBTO (Achmea )
    Ook daar hoorde men vreemd op van de actie van polyplastic .
    Men wist mij daar te vertellen dat in Duitsland zelfs caravans van de weg worden gehaald.
    Mijn rechtsbijstandsverzekering wacht op meerdere meldingen (bundeling) en zal dan bekijken wat ze kunnen doen!
    Ik denk dat de consument niet mag opdraaien voor productiefouten.

    Reageer
    0
    0
  44. EV
    Egbert de Vries

    Vreemde actie van de leverancier van een stel niet deugende ramen.
    Ik dacht dat je als consument er van uit mag gaan dat je een deugdelijk artikel aanschaft.
    Wanneer er na verloop van tijd blijkt dat dit artikel bij normaal gebruik gevaar kan opleveren in het verkeer dan is dit artikel ondeugdelijk.
    Ik ben ervan overtuigd dat de levering van een deugdelijk produkt de verantwoording is van de leverancier van dit onderdeel en dat die verantwoording niet afgewenteld kan worden op de consument die dit artikel aangeschaft heeft.
    Als deze ramen een gevaar voor de omgeving zijn dan eis ik dat deze kosteloos vervangen worden.
    Eventuele gevolgen voortkomend uit de ondeugdelijkheid van deze ramen zal ik dan ook ter verantwoording van de leverancier stellen.

    Reageer
    0
    0
  45. HH
    Hans Haak

    Moet ik hier nu echt voor betalen? Als bij een auto een probleem aanwezig is, bijvoorbeeld bij Toyota, dan wordt dit kosteloos vervangen. Dat zou ik hier ook verwachten. Volgens mij een goed voor Radar of Opgelicht. Heeft iemand dat al gedaan?

    Reageer
    0
    0
    1. A

      Lijkt me inderdaad iets voor kassa of radar.kan me niet voorstellen dat ze hier zo mee weg kunnen komen. Voor en caravan met 6 ramen betekent dit een kostenpost van 725 euro. Dit is schandalig.onrnem jij actie richting radar en kassa. Ik wil eventueel wel kassa informeren.

      Grt
      Ad

      Reageer
      0
      0
  46. EH
    Erik van Hofwegen

    Dit is echt bizar.
    verplicht op eigen kostenje ramenlaten reparerenen dan nog in de brief van de verantwoordelijke fabrikant het dreigement dat als je het niet doet, dit wordt doorgegeven aan de rijksdienst voor het wegverkeer zodat die maatregelen tegen je kunnen nemen….
    Niks gratis reparatie Voor 45 euro kun je ontsierende schroeven door de ramen laten boren, die de boel dan bij elkaar moeten houden. In het andere geval ben ik dus bijna 1000 euro kwijt aan andere ramen.
    Is dit niet de wereld opzijn kop?

    Reageer
    0
    0
    1. hr

      het is makkelijk op te lossen en niet duur ,
      nl zelf de ramen plakken en wel met bison transperante siliconen kit zuurvrij.
      om de ramen er uit te krijgen is ook gemakkelijk .
      gaat als volgt open het raam waar de bevestinig van de raamboompjes zitten hier zie je een klein gaatje druk hier met een spijker of iets dergelijks in ,de raam boompjes komen dan los .druk nu het hele raam omhoog en dan is het raam los .
      s6

      Reageer
      0
      0
    2. H
      H.Karsijns

      Begin juli 2013 is ons onder het rijden,een raamverlijming losgegaan.De gevolgen hadden aanzienlijk minder kunnen zijn waaronder schade en schade aan derden.
      Nu zijn we door Polyplastic doorverwezen naar Willemsen Caravans te Pijnacker.
      Daar het voorval via mail met foto uitgelegd,en we konden voor 160 euro een nieuw raam krijgen mits we naar Pijnacker gingen om de andere ramen te laten controleren.Pijnacker is voor ons niet naast de deur en heb Willemsen vermeld niet naar Pijnacker te komen daar het voor ons een eind rijden is.Was goed zei men en men wilde dan wel een nieuwe ruit sturen maar omdat we niet langs kwamen voor de controle van de andere ruiten koste een nieuwe ruit 374,50 incl verzendkosten.
      BIZARRE COULANCE REGELING!!!!!

      Reageer
      0
      0
      1. H
        H.Karsijns

        Even moet ik nog vermelden dat de andere ruiten totaal geen sporen vertonen van defect.Waarom zou ik dan van het hoge noorden naar Pijnacker rijden voor ruiten die niet defect zijn? 160 of 374,50 een heel verschil ,nogmaals BIZAR

        Reageer
        0
        0
      2. H
        H.Karsijns

        Wellicht een optie alle klachten verzamelen voor TROS RADAR?

        Reageer
        0
        0
  47. B

    Volgende week op donderdag 20 juni 2013 wordt mijn voorraam (boven de trekhaak) reeds vervangen door een nieuw raam. Het oude raam is in mei tijdens een rukwind kapot gewaaid (verzekeringwerk).
    Ik wil evt wel de rest laten vervangen hoewel ik voor een constructiefout in deze ramen het wel een dure kostenpost vindt en dat ik dan een bijdrage van 100 euro veel vindt voor een garantiezaak van nog eens 6 ramen.
    Bovendien wil ik dan ook nog graag weten wat de maatregelen van de RDW zijn als ik hieraan niet deelneem. Ik vind dit een beetje een drijgende taal in uw schrijven.
    Ik wil dan ook graag weten welke kleur die ramen hebben, want het raam dat volgende week wordt vervangen kon niet worden geleverd in de kleur van de resr van de ramen.
    Ik hoor graag van u een reactie.

    Reageer
    0
    0
    1. De informatie in dit artikel hebben wij gekregen van producent Polyplastic. Je zou het beste even contact op kunnen nemen met dit bedrijf. De contactgegevens kan je hier vinden, onderaan de pagina: http://www.polyplastic.nl/

      Reageer
      0
      0

Praat mee: Terugroepactie caravans en campers

Naam is verplicht
Een e-mail adres is verplicht

Confidental Infomation