Martin Brandt, CEO van de Erwin Hymer Group zegt het volgende: “De gezondheid van onze klanten, medewerkers en handelspartners is onze topprioriteit. Deze verantwoordelijkheid daar moeten we niet te licht over denken.” Hij noemt het een onmogelijke taak om in te spelen op de onvoorspelbaarheid van de crisis en alle bijbehorende maatregelen.
Blijven informeren en adviseren
De Erwin Hymer Group vertrouwt er op dat ze met hun 1.200 handelspartners een sterk en professioneel dealer- en servicenetwerk hebben. Hiermee kunnen ze hun gewaardeerde klanten en potentiële klanten prima blijven informeren en adviseren over hun producten.
Digitaal
Er worden aanpassingen gedaan voor bijvoorbeeld contactloze verkoopgesprekken die digitaal verlopen. Daarnaast zal digitale marketing een grotere rol gaan spelen om de innovaties voor de 2020 en 2021 modellen kenbaar te maken in Europa.
Uitzonderlijke situatie
De voorzitter van de EHG benadrukt dat de huidige afzegging te wijten is aan een hoogst uitzonderlijke situatie: “Kamperen staat voor flexibele en individuele vakanties in Duitsland en alle regio’s van Europa. Dat zal zo blijven in de toekomst, zeker als onze klanten minder beperkt worden door maatregelen in de toekomst. Ze houden automatisch afstand met hun huis op wielen. Daarom zullen veel kampeerfans hoogstwaarschijnlijk vakantie kunnen vieren dit jaar, zelfs onder de huidige reisbeperkingen.”
Optimistisch
Martin Brandt is optimistisch over het beursseizoen van 2021. “We kijken er al naar uit om onze nieuwe producten en innovaties van 2021 met het publiek te delen volgend jaar. Het enthousiasme voor kamperen en slow travel – relaxed en veilig reizen met campers, caravans en buscampers – zal blijven groeien.”