ACSI FreeLife

Menu

Dordrecht Open 2014 succesvol

De 2014 editie van Dordrecht Open, de caravan en campershow van de merken Adria, Fendt, Hobby en Sun Living is volgens de organisatie succesvol verlopen.

Auteur
Katinka Schippers
Datum
1
1
ReactiesPraat mee

Tijdens het 9-daagse evenement wisten duizenden kampeerliefhebbers de 2 locaties in Dordrecht te vinden. Opvallend was dat vooral het eerste weekend vele jonge gezinnen het evenement bezochten. Zowel bij Hobby als bij Adria heeft dat geleid tot een, weliswaar zeer lichte, maar duidelijk zichtbare stijging van het aantal verkopen van de caravans met kinderbedden. “Een zeer positieve ontwikkeling”, aldus Adria Benelux.

Dordrecht Open; modellen vergelijken

In het algemeen waren dealers en organisatoren enthousiast en positief over het verloop van het evenement. Net als vele andere beurzen in Nederland heeft ook Dordrecht Open te maken met een ‘veranderende’ bezoeker, een ‘veranderende’ consument. Een beurs is vooral de gelegenheid om diverse modellen met elkaar te vergelijken, zoveel mogelijk informatie in te winnen en om de noviteiten van het seizoen te bekijken.

Van beursvloer naar dealer

Het aankoopgedrag van de Nederlandse consument verschuift volgens Adria Benelux duidelijk van de beursvloer naar het dealerbedrijf. Alle aanwezige merkdealers zijn de komende weken weer in hun showrooms aanwezig om de terugkerende bezoeker te ontvangen en te voorzien van de laatste details.

Kamperen is voor vakantievierend Nederland nog altijd een populaire bezigheid, ondanks de dalende markt, was dit tijdens Dordrecht Open goed te zien. De deelnemende merken en dealers hebben dan ook vertrouwen in het nieuwe seizoen.