Bijna 45.000 bezoekers Caravana 2013
Ondanks de schaatspret, de waarschuwingen en afgegeven ‘code oranje’ door sneeuwval, de A6 die volledig werd afgesloten door onderhoud aan de Ketelbrug en de invallende recessie in de kampeerbranche, kwamen maar liefst 44.688 bezoekers naar de Caravana. Een daling ten opzichte van de 56.657 bezoekers in 2012.
Op vergelijkbare kampeerbeurzen lopen de bezoekersaantallen de afgelopen twee jaar terug, terwijl de Caravana in 2012 nog een stijging van 8% liet zien. De organisatie wijt de daling in bezoekers deze editie dan ook grotendeels aan het uitblijven van ‘dagjesmensen’ door de pech met de winterse omstandigheden.
Positieve stemming Caravana
Op alle zes de beursdagen werden de stands van ruim 400 exposanten – bedrijven uit binnen- en buitenland met caravans, campers, accessoires en vele campings – goed bezocht. Er werd goed verkocht, campings werden geboekt en nieuwe contacten werden gelegd. De positieve stemming bij de exposanten was goed te merken tijdens de druk bezochte exposantenborrel, welke traditiegetrouw door de Caravana wordt georganiseerd tijdens de beurs.
Designwedstrijd: ‘Campers & caravans van de toekomst’
Hoe kamperen we met zijn allen in de toekomst? Tijdens deze designwedstrijd ontwierpen productdesigners van diverse Nederlandse designopleidingen de meest uiteenlopende campers en caravans van de toekomst. Bezoekers konden hun stem uitbrengen op één van deze ontwerpen en daarmee een week weg met de allernieuwste Hymer camper of TEC caravan winnen. De winnende ontwerpen en prijswinnaars worden binnenkort bekendgemaakt op de website van de Caravana.
Binnenkort meer Caravana, op ACSI FreeLife TV!