ACSI FreeLife

Menu

Oppompbare tenttrailer

De aanhanger wordt gebouwd door Solide in Dordrecht. Het is een afgeleide van een standaard aanhangwagen. Het verschil zit in de hoogte en uitvoering van de zijborden. Solide bouwt normaliter met houten borden. Het prototype van de tenttrailer was hier ook mee uitgevoerd. Om een betere uitstraling is de huidige aanhanger uitgerust met Alu borden. De hoogte van de borden is 40 cm. Hiermee wordt een laadruimte onder de opbouw gecreëerd van bijna 900 liter. Solide is een bouwer die niet op een kilootje ijzer kijkt. Het geheel is dan ook robuust uitgevoerd. De aanhanger is voorzien van een 1350 kg as.

Auteur
Ivo van den Dijssel
Datum
ReactiesReageer

Er is voor gekozen om de uitvoering in 750 kg geremd te maken. Hierdoor kan vrijwel elke middenklasser deze aanhanger trekken en heeft men nog voldoende laadvermogen over. Het is echter mogelijk om dezelfde aanhanger te voorzien van een kenteken en een laadvermogen van 1000kg op kenteken te geven. Hier zit een meerprijs op voor het kenteken. Vooral voor mensen die de aanhanger in het jaar veel gebruiken kan dit een optie zijn. Technisch is de aanhanger tot 1350 kg te beladen. Dit mag niet volgens de wet uiteraard.

De opbouw

De opbouw bestaat uit een basisdeel en een schuifdeel. Wanneer de tent opgezet moet worden, wordt dit deel uitgeschoven. Het grote matras blijft op het basisdeel liggen. Wanneer gebruik gemaakt wordt van een matras voor het kinderbed dient dit matras bij het inschuiven op het andere matras gelegd te worden. Het schuifdeel schuift onder het grote matras.

De schuifrails zijn zware aluminium rails die gelast zitten aan het alu frame. Het schuifgedeelte mag een statische belasting hebben van 200 kg op het midden van het vlak. Ruim voldoende dus voor twee kinderen en/of bagage. Onder en in het frame zit de bodemplaat bevestigd. Deze plaat is een sandwichplaat van 20mm. De kern is van polystireen (geperst piepschuim ) met aan beide zijden 1,5 mm polyester. Dit maakt een stevige maar tevens heel lichte constructieplaat. Deze plaat wordt ook gebruikt voor de zijwanden en dak van carrosserieopbouw voor vrachtwagens. In de bodemplaat zit in het basisdeel onder het matras een ruim luik om de bagage vanuit de voortent te bereiken.

De disselkast

Deze kast is optioneel en kan in twee uitvoeringen geleverd worden. De eerste is een kale kast zonder inbouw. De kast kan naar eigen wensen zelfingebouwd woerden.De andere mogelijkheid is de kast compleet in te laten bouwen door ons. In dat geval zit er een inbouwstekker op voor de inkomende 220volt.

De houder voor de gasfles komt in het midden. De hoogte van de kast is geschikt voor de nieuwe lichtgewicht BP gasflessen. Wanneer gebruik gemaakt wordt van de kleine stalen (of RVS) 5 liter flessen dan wordt de fles gedeeltelijk verzonken in de bodem gemonteerd i.v.m. de hoogte.

De tent

De basis tent is een zogenaamde tunneltent van Karsten. De tent wordt opgeblazen door de twee tube te vullen met perslucht. Di kan doormiddel van een compressor, voetpomp of met een ademluchtfles en reduceer. Na het oppompen worden er drie afstandhouders gemonteerd. Het grondvlak van de basistent is 1,60 x 3,25 meter. Hierin kan een matras liggen van 1,40 x 2,00 meter en een matras voor de kinderslaapplaats van 1,20 x 1,50 meter.

Aan de basistent kan naar keuze de regenluifel gemonteerd worden of de voortent. De voortent is een afgeleide van de caravanvoortent van Karsten. Ook deze is van het type opblaastent met drie afstandhouders. Verder komen er geen stokken aan te pas. De diepte van de voortent zonder afsluitwand is 2,50 meter. Met de afsluitwand komt hier nog eens 1,10 meter diepte bij. De breedte van de voortent is 4,00 meter.

Optioneel kan er een grondzeil geleverd worden. Dit grondzeil heeft een opstaande kant die aansluit op de opbouw. Hierdoor wordt een kompleet dicht tent gemaakt.
Naar wens kan de opbouw ook geschikt gemaakt worden om als daktent te gebruiken. Dan komt het bagageluik in de basisplaat te vervallen.

Praat mee

Praat mee: Oppompbare tenttrailer

Naam is verplicht
Een e-mail adres is verplicht

Confidental Infomation