Signalement
- Merk
- Adria
- Model
- Altea 542 PK
- Onderstel
- Al-Ko chassis met rechte as
- Banden
- 185 R 14 C 10
- Testjaar
- 2014
- Gewicht
- Leeggewicht 1174 kg, max. toelaatbaar gewicht 1500 kg
- Basisprijs
- 15799
Een nogal gewaagde claim voor een instapmodel. Of kan de getransformeerde Altea die belofte toch waarmaken?
Geen twijfel mogelijk; Adria
De nieuwe Altea zet zich duidelijk af tegen zijn voorganger. De kenmerkende ronde boeg laat er geen twijfel over bestaan dat het een Adria is, maar het is vooral de achterkant die het niveau van een instapmodel ontstijgt.
Het interieur van de Altea leunt aan bij de designcaravan Astella Glam: veel licht, strakke lijnen, notenhoutdecor en kleppen zonder zichtbare handvatten en sloten. De zilverkleurige blinderingen met indirecte verlichting doen denken aan de legendarische Bauhaus-designstroming.
Adria Altea laat positieve indruk achter
Onze carrosseriespecialist is uitgesproken over de caravan: “De Altea 2014 ziet er super uit.” Ook de techniek expert is positief over de Altea: “De techniek is perfect, daar valt niets op aan te merken. Ook onder de caravan zijn alle leidingen perfect aangelegd. Van binnen verstoren alleen de ventilatieopeningen de positieve indruk die de Altea achterlaat.”
De interieurexpert is ook lovend over de meubels in de Altea. Maar hoe zit het met de opbergruimte, de afwerking en het kookcomfort?
Het antwoord op deze en vele andere vragen vind je in de uitgebreide proftest in het februari/maart nummer van ACSI FreeLife magazine.