ACSI FreeLife

Menu

Getest: Sunlight T 58

Vanaf € 55.590 is de krap zes meter lange Sunlight T 58 te koop. Is deze aantrekkelijk geprijsde camper uit de Capron-fabriek aan te bevelen? De proftest in ACSI FreeLife 5-2017 geeft het antwoord. Je leest hier alvast een voorproefje.

Auteur
Katinka Schippers
Datum

Signalement

Merk
Sunlight
Model
T 58
Onderstel
Fiat Ducato 2,3 l Multijet met ladderchassis
Banden
215/70R15C
Testjaar
2017
Gewicht
3.500 kg
Basisprijs
€ 55.590

Sunlight is een label van Dethleffs. In de markt gezet als respons op goedkopere instapcampers. Met als doel om kwalitatief betere campers te maken dan de concurrenten. Door gestandaardiseerde bouwmethoden bieden ze de modellen voor lagere prijzen aan. De Sunlight-modellen worden in een fabriek in het Duitse Capron gebouwd volgens de eigen kwaliteitsnormen.

Garage voor kampeermeubels

Het gamma van de Sunlight begint bij de 5,98 meter lange en € 55.590 kostende T 58. De halfintegraal op basis van de Fiat Ducato met het originele ladderchassis, beschikt over een voor dit genre kenmerkende inrichting. Achterin is er een lengtebed voor twee personen. Onder het naar het voeteneind smaller toelopende bed is een acceptabele garage te vinden voor de kampeermeubels.

De badkamer heeft heeft daarnaast in de lengte nog een plaatsje gevonden. Verder naar voren vinden we het keukendeel rechts en daartegenover een halve dinette met twee draaibare stoelen in de stuurcabine. Een hefbed is niet ingebouwd, waardoor de T 58 geschikt is voor twee personen.

Bespaard op materiaalkosten

Ondanks de gunstige basisprijs is de Sunligt T 58 voorzien van een robuust sandwichdak van vezelversterkte kunststof. Uit hetzelfde materiaal is ook de achterkant vervaardigd. De sandwichpanelen zijn met aluminium bekleed en op conventionele wijze met houtvakwerk versterkt. Bij de Sunlight is ook op materiaalkosten bespaard door opgebouwde ramen, die niet allen optisch minder fraai zijn, maar ook slechter isoleren en makkelijker voor inbrekers zijn dan ingebouwde ramen.

Een hor in de zijdeur houdt tijdens het ventileren insecten buiten, een elektrisch uitschuifbaar trapje vereenvoudigt de instap, die door het ladderchassis vrij hoog is uitgevallen. Bij de overgang tussen de stuurcabine en de camperopbouw besparen de Sunlight-constructeurs op leidingen en vulmiddel net als tussen achterbumper en achterkant. Daardoor kunnen de bouwdelen een beetje schuren.

Proftest in ACSI FreeLife

Meer weten over de indeling, het rijgedrag en comfort van de Sunlight T 58? Lees de volledige proftest in ACSI FreeLife 5-2017.

bestel magazine