ACSI FreeLife

Menu

Trekautotest: Peugeot 3008 SUV Allure 1.2 PureTech

Peugeot heeft nauwelijks ervaring met het maken van SUV’s, maar dat weerhoudt het Franse merk er niet van om heel succesvol te zijn in dit ‘booming’ segment. Alle reden dus om de populaire SUV van Peugeot voor de ACSI FreeLife redactiecaravan te plaatsen. Freelancer Mario Vos schrijft al meer dan 30 jaar over over auto’s en testte voor ACSI FreeLife de Peugeot 3008 SUV Allure 1.2 PureTech.

Auteur
Sander Cox
Datum
Trekautotest_Peugeot 3008

We beginnen met het interieur. Daarin is de SUV heel modern. De van Peugeot bekende i-Cockpit, waarbij je over het stuurwiel naar het wat hoger geplaatste instrumentarium kijkt, werkt hier nog beter dan in de lagere modellen, zoals de 208 en de 308. Dat komt door de hogere zitpositie, die ook prettiger is bij het in- en uitstappen. Het is wel even wennen aan het wat kleiner uitgevallen stuurwiel, maar na een dagje rijden weet je niet beter en blijkt dat het makkelijker is om eroverheen te kijken.

Instrumentenpaneel

Het instrumentenpaneel is een beeldscherm dat de informatie op verschillende manieren kan weergeven. Je kunt de snelheidsmeter en toerenteller laten afbeelden, de rijhulpsystemen, de navigatie met aan de zijkant summier de tellers, alleen een digitale snelheidsmeter. Of je maakt een persoonlijke indeling, waarbij je zelf kiest welke info je wilt zien. De keuze tussen de verschillende standen kun je maken met knoppen op het stuur, zodat je snel kunt wisselen.

Opbergruimte

Over opbergruimte valt weinig te klagen in de 3008. De deurvakken zijn heel ruim bemeten, er is een handig vakje vóór de versnellingspool en tussen de voorstoelen is een diep vak, dat in gesloten toestand tevens dienst doet als armsteun. De bagageruimte is eveneens zeer vorstelijk. Er is onder en boven de laadvloer alles bij elkaar 520 liter laadvolume en door het neerklappen van de achterbank kun je daar 1.482 liter van maken.

De zitruimte voorin is prima en de stoelen bieden een goed comfort. Op de achterbank is het comfort nauwelijks minder, de hoofd- en beenruimte zijn voor een auto van 4,45 meter opvallen royaal.

Complete verhaal Peugeot 3008

Ben jij op zoek naar een nieuwe trekauto en lijkt deze 3008 jou wel wat? Verdiep je dan in de ervaringen van Mario Vos en lees het hele artikel in ACSI FreeLife 2-2018.

bestel magazine