ACSI FreeLife

Menu

Trekautotest: Mitsubishi Pajero

Het onderstel van de Mitsubishi Pajero is geen schoolvoorbeeld van stabiliteit, maar deze stoere SUV trekt elke caravan met gemak.

De Mitsubishi Pajero is een van de oer-SUV’s. De eerste generatie van deze vierwielaangedreven terreinauto werd in Nederland al in 1983 geïntroduceerd.

Mitsubishi Pajero

De naam is afgeleid van de snelle pampakat. De jongste uitvoering van de auto is verkrijgbaar als driedeurs uitvoering met korte wielbasis (SWB) en als vijfdeurs met een lange wielbasis (LWB). De offroader met zijn inschakelbare 4×4-aandrijving is een imposante auto. De oer-Pajero doet bijna fragiel aan als je hem ziet staan naast de stevig uitgevoerde Pajero van nu.

Aan de tand gevoeld

ACSI FreeLife test een vijfdeurs model dat is voorzien van een derde zitrij. Het hart van alle nieuwe Pajero’s is een 200 pk sterke 3.2 liter turbodiesel. Tot 1500 toeren is de krachtbron eerder ingetogen, maar vanaf 2200 toeren per minuut ontketent de motor een koppel van een gigantische 441 newtonmeter, dat netjes aan de goed afgestemde vijftraps automaat wordt doorgegeven.

In tweewielmodus worden bij de Mitsubishi Pajero de achterwielen aangedreven. Standaard is permanente vierwielaandrijving 4H ingeschakeld, waarbij 33 procent van het koppel naar de vooras gaat en 67 procent naar de achteras.

Wil je ook weten hoeveel de Pajero verbruikt? En of dat drastisch verandert met een caravan aan de trekhaak? En ben je benieuwd naar de wegligging van de stoere krachtpatser? Lees dan de uitgebreide trekautotest in het juni/juli nummer van ACSI FreeLife.

bestel magazine

Confidental Infomation