Volvo is het op één na meest populaire merk bij caravanbezitters, zo blijkt uit de jongste enquete van ACSI onder caravanbezitters. Bijna één op de tien caravanners heeft een Volvo als trekauto, waarmee het tevens ook het enige premium merk is in de top tien.
Plug-in hybride aandrijflijn
De V60 van de levensgenieters is een Recharge T8 AWD. Dit model heeft een plug-in hybride aandrijflijn en die bestaat uit een 303 pk sterke turbobenzinemotor die de voorwielen aandrijft en een 87 pk elektromotor die de achterwielen aandrijft. Daardoor heeft deze plug-in hybride dus ook vierwielaandrijving zodra beide motoren tegelijk in actie komen. Je kunt circa 55 kilometer volledig elektrisch rijden, in de hybride modus zuinig onderweg zijn of het gehele vermogen van 390 pk aanspreken en dan in 5,4 seconden van 0 naar 100 kilometer per uur sprinten. Ook deze V60 heeft een achttraps automaat, hij mag 2.000 kilogram trekken.
Slanke verschijning
De V60 is ondanks zijn optisch vrij slanke verschijning een hele maat groter dan een middenklasse auto. Je kunt hem het best vergelijken met een Audi A4 Avant, een BMW 3-serie Touring of een Peugot 508 SW. Maar de V60 heeft wel een langere wielbasis en is daardoor van binnen een stukje ruimer. Je zit zowel voor- als achterin aangenaam, al zit je wel vrij laag in de auto, mede omdat de hoogte van de V60 slechts 1,43 meter bedraagt.
Verfijnde materialen
Het is aangenaam om in de Volvo V60 te verblijven. Er heerst een rustige sfeer in het opgeruimde interieur, waar je niet op een overvloed aan knopjes en schakelaars wordt getrakteerd. De meeste functies bereik je via het centrale beeldscherm dat lekker vlot reageert op het aanraken van het scherm en intuïtief is te bedienen. Het testexemplaar van de levensgenieters is voorzien van fraaie amber leren bekleding, stoelen met ventilatie en massage. De versnellingspook is gemaakt van Orrefors kristal. Een mooie, maar vrij prijzige optie voor muziekliefhebbers is het audiosysteem van Bowers & Wilkins.
Achttraps automaat
De bediening van de auto zelf is gemakkelijk. Een achttraps automaat is standaard, dus koppelen is er niet bij. De rem werkt zoals het hoort en de besturing is nauwkeurig en geeft redelijk veel gevoel.
Beleef Karinthië met ons mee!
Je leest uitgebreid over de testervaringen (inclusief trekadvies!) van onze autojournalist Mario Vos én van de levensgenieters Rob en Joke in ACSI FreeLife magazine 2-2021. Tot en met mei kun je genieten van alle video’s en blogs van de ACSI FreeLife TestTour in Karinthië. Alles verschijnt in het speciale dossier. De video’s vind je ook allemaal terug in onze vernieuwde YouTube-playlist! Ondertussen houden we je natuurlijk op de hoogte via onze nieuwsbrief en Facebookpagina. Abonneer je en vind ons leuk, dan mis je niets!